Odnośniki
Przejdź do: www.zyrardow.pl
Treść strony
Zarządzenie nr 2/2007/2008
Dyrektora Szkoły Podstawowej nr 3 w Żyrardowie
z dnia 28 sierpnia 2007r.
w sprawie: sposobu prowadzenia obowiązującej dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji.
Na podstawie §23 Rozporządzenia MENiS z dn. 19 lutego 2002r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji ustalam, co następuje:
§ 1
1. Dla każdego oddziału prowadzi się dziennik lekcyjny, w którym dokumentuje się przebieg nauczania w roku szkolnym 2007/2008.
1. Do dziennika lekcyjnego wpisuje się: nazwiska i imiona uczniów - w klasach
I - III w porządku alfabetycznym, w klasach IV - VI w porządku alfabetycznym
z podziałem na grupy: dziewcząt i chłopców; daty i miejsca urodzenia oraz adresy zamieszkania, imiona i nazwiska rodziców (prawnych opiekunów) i adresy ich zamieszkania, a także tygodniowy plan zajęć edukacyjnych.
2. Nauczyciele prowadzący poszczególne zajęcia wpisują numer programu nauczania zawartego w szkolnym zestawie programów nauczania oraz własne imiona
i nazwiska.
3. Na każdych zajęciach edukacyjnych w okienku lekcyjnym nauczyciel wpisuje tematy przeprowadzonych zajęć w sposób wyczerpujący realizowane zagadnienia oraz obowiązkowo odnotowuje obecność uczniów. Przeprowadzenie zajęć edukacyjnych nauczyciel potwierdza podpisem lub parafuje. Nauczyciel prowadzący zajęcia
w zastępstwie podpisuje się czytelnie. Na stronie 130 dziennika lekcyjnego dla klas IV-VI i stronie 128 dziennika lekcyjnego klas I-III wprowadza się wzór podpisów poszczególnych nauczycieli uczących w danym oddziale.
4. W dzienniku lekcyjnym czytelnie wypełnia się pierwszą stronę i stawia pieczątkę szkoły.
5. Obowiązkowo wypełnia się w dziennikach dla klas IV - VI rubryki od 1 do 22, a w klasach I - III rubryki od 1 do 15.2 według zamieszczonych opisów. W rubryce nr 7 nie wypełnia się kolumny zatytułowanej "Indywidualny tok nauki...".
6. W dzienniku lekcyjnym wpisuje się uzyskane przez uczniów oceny
z poszczególnych zajęć edukacyjnych oraz zachowania zgodne z Wewnątrzszkolnym Regulaminem Oceniania, Klasyfikowania i Promowania Uczniów. Oceny cząstkowe powinny być opatrzone objaśnieniem. Należy przewidzieć miejsce na: poprawę oceny oraz wystawienie śródrocznej i końcoworocznej oceny proponowanej.
7. Uzyskane przez uczniów śródroczne i końcoworoczne oceny klasyfikacyjne
z poszczególnych przedmiotów oraz oceny zachowania wpisuje się w terminach określonych przez dyrektora szkoły.
§ 2
1. Pedagog do dziennika wpisuje tygodniowy plan swoich zajęć, zajęcia i czynności przeprowadzone w poszczególnych dniach, wykaz uczniów zakwalifikowanych
do różnych form pomocy, w tym psychologiczno-pedagogicznej.
2. W dzienniku pedagoga wpisuje się informacje o kontaktach z osobami i instytucjami,
z którymi pedagog współdziała przy wykonywaniu swoich działań.
3. Pedagog prowadzi dla każdego ucznia, objętego pomocą psychologiczno-pedagogiczną, dokumentacje badań i czynności uzupełniających.
§ 3
1. Do dziennika zajęć pozalekcyjnych, dydaktyczno-wyrównawczych, terapeutycznych wpisuje się w porządku alfabetycznym nazwiska i imiona uczniów, indywidualny program pracy z uczniem, a w przypadku zajęć grupowych program pracy grupy, tygodniowy plan zajęć, tematy przeprowadzonych zajęć, ocenę postępów i wnioski dotyczące dalszej pracy oraz obecność uczniów na zajęciach.
§ 4
1. Dla uczniów zakwalifikowanych do indywidualnego nauczania prowadzi się odrębne dzienniki zajęć, do których wpisuje się dane, jak w dzienniku zajęć pozalekcyjnych
(§ 3 pkt 1).
§ 5
1. Dzienniki biblioteki szkolnej i świetlicy szkolnej wypełnia się według zamieszczonych w nich opisów.
§ 6
1. Sprostowanie błędu i oczywistej pomyłki w prowadzonej dokumentacji przebiegu nauczania dokonuje się poprzez skreślenie kolorem czerwonym nieprawidłowego zapisu i wpisanie czytelne nad skreślonymi wyrazami właściwych danych oraz złożenie czytelnego podpisu "z upoważnienia dyrektora".
2. Do składania podpisów z mojego upoważnienia zgodnie z ust. 1 upoważniam wszystkich członków rady pedagogicznej.
§ 7
1. Wychowawcy klasy gromadzą i przechowują przez cały etap edukacyjny następującą dokumentację:
a) plan pracy wychowawczej na każdy rok szkolny,
b) sprawozdanie z realizacji planu pracy,
c) protokoły z zebrań z rodzicami uczniów wraz z listą obecności,
d) pisemne usprawiedliwieni nieobecności uczniów,
e) korespondencję z rodzicami uczniów,
f) notatki z rozmów z rodzicami uczniów,
g) potwierdzone pisemne informacje o przewidywanych ocenach klasyfikacyjnych,
h) zeszyt wychowawczy,
i) harmonogram spotkań z rodzicami
§ 8
1. Zarządzenie obowiązuje wszystkich członków rady pedagogicznej i wchodzi w życie z dniem podpisania.
do wiadomości:
1.
|
Adamiak Wioletta |
|
2.
|
Antosik Anna |
|
3.
|
Balcarek Elżbieta |
|
4.
|
Baranowski Adam |
|
5.
|
Barańska Mirosława |
|
6.
|
Bartosiak Katarzyna |
|
7.
|
Bartoszewicz Dorota |
|
8.
|
Borowiec – Janczak Beata |
|
9.
|
Bronisz – Rzepecka Małgorzata |
|
10.
|
Brzezińska Iwona |
|
11.
|
Chechłacz Joanna |
|
12.
|
Chmielewski Jacek |
|
13.
|
Chuda Justyna |
|
14.
|
Flis Monika |
|
15.
|
Florczak Marzena |
|
16.
|
Godlewska Wiesława |
|
17.
|
Gutkowska Sylwia |
|
18.
|
Jagodzińska Kinga |
|
19.
|
Jakubiak Sławomir |
|
20.
|
Janiszewski Robert |
|
21.
|
Jaroć Marta |
|
22.
|
Jędrzejewska Ewa |
|
23.
|
Jurczewska Małgorzata |
|
24.
|
Kalata Aleksandra |
|
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Dyrektor
- opublikował: Administrator Systemudata publikacji: 2008-06-26 10:34